Thursday, August 13, 2015

Assalamualaikum.

Sorry lama saya tidak update blog.Saya kehabisan idea sebenarnya. Sekarang saya terasa macam ada idea jadi tanpa membuang masa saya terus update.

Iya.Saya penganggur. penganggur..penganggur.. (tiba-tiba ada echo)
Kelmarin sedang saya berjalan-jalan saya terjumpa kawan sekolah saya. Seperti biasa tanya khabar dan sebagainya.ketawa punya ketawa terus keluar soalan paling FEMES selama saya jadi penganggur.


Jadi sekarang kau keja sudahlah?Nurse kan tu?
Ketawa sambil berkata :

Saya bukan nurse.Saya study bahagian makmal.

Si kawan : Oh.Yang bagi ubat tu ka?

Garu dagu  sambil berkata :

Aii tu bukan tu farmasi saya di lab yang cek darah,kencing dan sebagainya.

Si Kawan : Oh. (Nampak BLUR).Sudah kau kerjalah ni?

Saya : Belum lagi baru juga saya habis study ni.Menunggu panggilan seja ni sekarang.

Si Kawan : Saya ingat kau cuti.Bila kau habis study?

Saya : Hujung bulan 6 ni.

Si Kawan: Aii.Lama sudah tu.Penganggurlah kau ni kan.

Saya : Iya.

kemudian kami bersalam dan dia terus meninggalkan saya sambil ketawa-ketawa.Eee..kenapakah?Lucu kali dia rasa saya masih menganggur.

YEAH I'M JOBLESS ^________________________^ 
Ok.Bai!
Meh cuci mata kejap :

Assalamualaikum guys :D

Dalam dua atau tiga minggu lepas saya rasa masalah yang saya rasa sangat berat untuk saya hadapi sendiri. Saya jadi budak yang sangat cenggeng ya!hell yeah!! mau tengok wejah saya? Nah


Okay!okay saya tau muka saya buruk tapi saya tidak mampu tahan mata saya dari membengkak. Saya tidak boleh dudui sendirian sebab kalau saya duduk se dirian air mata duyung saya mula bercucuran.So tahu apa saya buat?Saya bawa diri pergi KK stay dengan cousin saya yang juga akhirnya menyebabkan mata saya seperti di atas. Argh!Sangat sakit.Tapi saya mau say


to someone yang bagi saya kesedaran tentang REALITI yang menyakitkan.Ayat dia memang power sebab dapat buat saya menangis tanpa henti dan bagi saya keberanian cakap dengan si fulan menggunakan ayat dia!saya solute kau ENCIK AFRO


saya pinjam dulu gambar si AKI.rambut dia yang saya mahu itu.

Terima kasih atas nasihat dan wake up call kau itu encik afro. Saya ini bukan jenis senang terima nasihat dari orang yang saya hanya kenal melalui facebook tapi kau mampu buat saya terima nasihat kau.Kau cakap saya ni PREDICTABLE dan kau faham orang macam saya.Tidak kisahlah perdictable ka senang diramal ka yang penting saya mau say THANK U SO MUCH.saya tahu ylambat saya sat thank u sama kau. Sorry ya. saya harap kau terbaca ini enrty dan saya harap kau terlaway belog huduh saya ini.Sekian dan harap balas terima kasih :)

Done! Tidak lupa juga untuk my BFF!


TQ for being such a very good friend!muahhhh
TQ for being by my side when I need someone
Love you babe!!

p/s : KLIK TU NAMA DIA TRUS SAYA HANTAR KAMU BW DI BLOG DIA :)




Assalamualaikum

Sometimes I really don’t want to go through life that I do now but yeah!THIS IS MY LIFE  .to be honest, I’m happy with certain people.I repeat CERTAIN PEOPLE. I don't mean to blame ALLAH. All the things that happen are destiny. I know that He is testing me because He knew I could handle all this mess. Ya saya kuat!saya tahu :)

Persoalannya :

why do people that always hurt me is the person closest to me? No matter what the circumstances, I will be blamed.WHY?KENAPA?

Bagi saya ruang!!Please :(

For some reason, I think they don't like me when I'm around. Talk to me! Tell me the truth. Don't just keep quiet and make me hold my tears from dripping. Why? because I don’t want you to know  that I'm hurt.I know I'm jobless now but what do you want me to do?? Forcing people to accept me to work with them?
I need a break! I need to move out from your place. I don’t want to be a burden to you and I think this is the best time to move out. I love you but I still don’t know why you act like you hate me. That’s why I don’t like to be around you. Sorry :”(


Assalamualaikum.

Tempat : KK  
Ahli : Saya dan sepasang couple serta adik sepupu.
Jawatan: pengantara di antara si couple yang bergaduh!

situasi #1
Girlfriend : Kau kasitau boifriend saya.Saya mau pegi sanaaaa
Saya: Okay.

Situasi #2
Boyfriend : Kau ikut girlfriend saya tu. Mana dia mau pergi tu?Saya mau tengok henpon..
Saya mencari si Girlfriend.
Girlfriend : Kau ikut si boifriend. Saya mau pegi sana tengok vitamin.
Saya mencari si boifriend.Sekali pusing punya pusing dua dua hilang.Ish!!!

Situasi #3
Saya pergi tengok wayang bersama cousin.
Boyfriend sms saya : Mana si girlfriend?Kau sms dulu dia.
Setelah saya sms si girlfriend
Saya sms si boyfriend
Gf kau di groundfloor.


Situasi #4
Girlfriend sms saya :  Sudah habis kamu tengok wayang?Boyfriend saya dimana?Cuba kau tanya dulu.
Saya sms si girlfriend setelah sms si boyfriend.
Boyfriend kau di tingkat 1.


Situasi #5
Saya tiada mood mau jalan sebab saya penat main sms sama ini dua orang manusia.Saya sms diorang

Saya mau pulang

girlfriend sms saya begini 

Kau kasih tau tukang drive.

Boyfriend sms saya begini

Kau bawa tu datin.

Saya sms ini couple

Saya LETAK JAWATAN!Saya mau pulang sekarang.Kalau kamu tidak mau pulang.saya balik sendiri.

Yeah!bergerak ke kereta dan pulang :)





No comments:

Post a Comment